Khamis, 6 Februari 2020

BERGEN CITY NORWAY

Tiba di LT Bergens
Transit di LT Oslo




















Selepas dua malam di Stockholm, kami bersiap untuk ke Bergen, Norway.  Penerbangan domestik dari Stockholm perlu transit di Oslo sebelum menaiki kapal terbang lain ke Bergen.  Kami menaiki bas ke lapangan terbang (LT) Stockholm.  Penerbangan pagi itu mengambil masa kurang sejam.

Sebelum mendarat, salji meliputi hampir semua kawasan di bumi Oslo. Transit selama dua jam 40 minit di Oslo dan mendarat di Bergen dengan suhu -10C.  Dari lapangan terbang kami menaiki kereta api ke Bergen Central.  Dalam 40 minit perjalanan.  Sampai di Bergen Central, keadaan sekitar sudah gelap.  Jam baru pukul 7 malam.

Selepas menghantar barang ke dalam bilik hotel, kami besiap untuk menaiki kereta kabel untuk menikmati pemandangan malam di Bergen.

Besoknya awal pagi selepas sarapan kami akan meniki tren ke Myrdal dan lepas itu ke Flam.  Perjalanan akan memakan masa selama lebih tiga jam.

LT Oslo


Suasana malam di Bergens




Reka bentuk bangunan di Norway.

Hotel di Bergens.  Kurang 50 meter dari stesen kereta api Bergens Sentral



Sejuk malam di Bergens

Transit di LT Oslo



LT Bergens

LT Oslo

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TAKDIR, TANDA TERIMA KASIH, GANJARAN, ALAM BAQA

Allah berfirman dalam surah Ali-Imran - 3:145 وَمَا كَانَ لِنَفۡسٍ أَن تَمُوتَ إِلَّا بِإِذۡنِ ٱللَّهِ كِتَٰبًا مُّؤَجَّلًاۗ وَمَ...