Thursday, February 15, 2018

ALPACA DI AKAROA

Ladang Shamarra Alpaca, dimiliki oleh Frank dan Anya, yang terletak di sebelah barat Pelabuhan Akaroa. Perjalanan ambilmasa hanya 20 minit dari Akaroa.  Ladang ini adalah rumah kepada sekumpulan 140 alpacas. Ladang ini menawarkan pemandangan panoramik yang menakjubkan dari Akaroa Heads ke selatan, dan sepanjang jalan ke Barry's Bay di hujung pelabuhan utara .

Frank dan Anya telah membela alpacas sejak 2004, selepas berpindah ke New Zealand dari Caribbean. 




Alpaca adalah ahli keluarga camelid - yang lain adalah llamas, guanacos, vicunas dan tentu saja unta. Alpacas berasal dari Amerika Selatan - dari ketinggian tinggi Andes dari Chile, Peru dan Bolivia - di mana mereka telah disimpan untuk bulu mewah selama beribu-ribu tahun.










Dapat bela sepasang  kat kampung dapat tarik pelancong...

Frank, pemilik ladang Shamara Alpaca

Anya bersama anaknya yang gigih membantu keluarga
 BANDAR AKOROA: Hanya 75 kilometer dari bandar Christchurch, New Zealand, Akaroa adalah penempatan bersejarah Perancis dan British yang terletak di tengah-tengah gunung berapi purba. Terokai kampung dengan senibina kolonial, galeri, kedai kraf, dan kafe.

Selepas penat di ladang alpaca, kini masa makan ikan dan kentang di Akaroa





Bunga inspirasi

No comments:

Post a Comment

ANALISIS DIALOG DALAM FILEM MELAYU

(Artikel untuk penerbitan Kompilasi Buku Kementerian Dalam Negeri 2018)  ANALISIS DIALOG DALAM   FILEM MELAYU Yahya Othman [1...